Gya(b)logolás kis hazánk zarándokútján

Két lábbal a paradicsomban

Két lábbal a paradicsomban

Előkészületek

2016. június 10. - Bakancs Pista

Kicsit összesűrűsödtek a teendők így az út előtt, de remélem mindenre jut még idő. Többek között ez a bejegyzés se két perc alatt készül el, így magam ellen dolgozok :)

A túrához szükséges kiegészítők beszerzése:

Sokkal körülményesebb, mint gondoltam (bár ebből jelentősen lehet faragni, ha nem mindenből a legtökéletesebbet szeretné megvenni az ember)...

Kezdjük a bakanccsal: kismillió boltba benéztem; és hiába mondták, hogy ez meg az nagy márka a túrabakancsok kategóriájában, ha valahogy mégsem kényelmes... (Amúgy kis költségvetéssel rendelkezem, így kb. a legalacsonyabb, hosszabb túrázásra alkalmas cipők árkategóriájában nézelődtem (25-35 ezer forint)). Végül úgy sejtem, megtaláltam azt a bakancsot, amelyet a lában is szívesen elfogad börtönéül -- de ez pár napon belül úgyis kiderül. (Sajnos a zarándokútra felkészítő, bemelegítő 2 napos túrázásra még nem sikerült a végleges bakancsot beszerezni; de amióta megvan, abban megyek mindenhová.)

A bakancshoz szorosan hozzátartozik, hogy megfelelő, hosszú távú túrára alkalmas (, pamut-mentes) zokniból is legyen pár darab. (Azt hallottam 4-5 napra elegendő ruhát érdemes magunkkal vinni, és azokat egyesével kézzel, vagy mosógépes szállás esetén összegyűjtve, egybe ki tudjuk mosni.)

Érdemes valami szellősebb váltócipőt is vinni, e téren szandálra esett a választásom (lehet, hogy a biztonság kedvéért azért egy edzőcipőt is beteszek, ha nem lesz túl nehéz a csomagom).

Az egyéb ruházatot tekintve beszereztem esőtől védő felsőt és nadrágra húzható vízhatlan vékony gatyát (-- ebben esténként susogva várhatóan én leszek az erdő réme). Próbáltam a fejemre ráhúzható kalapot találni, sajnos ez sem volt egyszerű, mert bizonyos fazonokból nem létezett akkora :) .

Pólóból(/ingből), nadrágból a napi viseletben is használtak közül válogattam (a nadrág hosszúszárú, mivel sokat megy az út erdőben; felsőből viszont vegyesen lesz rövid és hosszú ujjú is). (Azért kipróbálok egy légáteresztő túrapólót is a miheztartás végett.)

Miután megruháztam magam ( :) ), áttérhettem az egyéb kellékekre (teljesen hektikusan emelek ki párat):

  • elemlámpa: -- vettem, nem működik, időm most nincs visszavinni, marad a régi...
  • hátizsák: -- adott volt, 65 literes, (úgyhogy várhatóan az útközben elejtett vaddisznók is beleférnek)
  • térkép: -- a zarándokút útikönyve (és egyéb kiadványai) tartalmazzák a szükséges térképrészleteket, bár lehet, hogy érdemes hagyományos turistatérképeket is beszerezni mellé. (Nekem a mobilos térképem is tetszik -- szigorúan kikapcsolt GPS-el -- mert egyébként nem buli ;) )
  • törülköző: -- mikroszálas-hiper szuper: a lényeg, hogy kicsi és könnyű (remélhetőleg egy éjszaka alatt megszárad)
  • tablet, hogy blogolni tudjak -- bár elhatároztam, hogy a zarándoklat idejére teljesen elszeparálom magam a megszokott környezetemtől (barátok...), valahogy mégiscsak publikálni kell az irományaimat... Megoldásként: csak a bejegyzés feltöltése idejére kapcsolódom a világhálóra, és semmilyen más tevékenységet nem fogok végezni a küldésgomb megnyomásán kívül online.

Nem fizikai előkészületek:

Kicsit faramuci a cím, de egyrészt érdemes információkat gyűjteni az útról, előre eltervezni bizonyos dolgokat -- persze a nagyfokú szabadságnak, spontaneitásnak teret hagyva; másrészt pedig lelkileg is fel kell előre készülni.

Előbbi alatt a napok előzetes megtervezését értem -- hol lenne ideális esetben a szállás (kiírni a szükséges elérhetőségeket...), ebben a faluban/városban aznap milyen kulturális esemény lesz... Menetrendek az első és utolsó napra...

Utóbbi pedig egy igen lényeges pontja az egésznek, mert maga a zarándokút általában nem csak arról szól, hogy túrázik az ember; hanem valami többet szeretne az egészből kihozni. Fontos tisztázni előre, mit is várunk a zarándoklatunktól, és erre ráhangolódva kezdjük meg a túrát. -- Ez mind szép és jó, erre én pont eléggé elítélhető módon egy társasági összejövetelről fogok elindulni Esztergomba délután; hogy ott a városban szétnézve, a zarándokszálláson éjszakázva zökkentessem át magam a zarándok szellemiségbe -- bízom benne, hogy sikerül.

A bejegyzés trackback címe:

https://ket-labbal-a-paradicsomban.blog.hu/api/trackback/id/tr488796134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Timi Bernath 2016.06.10. 19:29:18

En is 65 literessel mentem, kicsit nagy is volt. Ne vigyel sokmindent, nagyon nehez a hatizsak es megterheli a terdet es a csipot ha tul nehez. En 53kg vagyok es 10 kg-t vittem osszesen, nekem ez mar nagyon soknak bizonyult. Ha meghaladja a sajat sulyod 15%-at, probalj valamit kirakni belole! Nem fog hianyozni hidd el! De a plusz suly nagyon fog zavarni! En Puspokszentlaszlon otthagytam masfel kg-t. Reszletes, konnyu papir terkep nekem nagyon hianyzott. Mivel en fb fuggo vagyok, nagyon jot tett az, h tudatosan kikapcsoltam a netet a telomrol a tura idejere. A baratok megvarnak, meselsz ha visszaersz! Javaslom, probald ki te is, csak te es az ut es a lelked, ahogy a konyvben irjak, es csodas dolgok fognak tortenni! :) Jo utat! A beszamolokat ha ugy dontesz h felrakod, azert szivesen olvasom majd :)

Bakancs Pista 2016.06.11. 06:32:48

Nagyon szépen köszönöm a hasznos tanácsokat, igyekszem őket megfogadni!
süti beállítások módosítása