Gya(b)logolás kis hazánk zarándokútján

Két lábbal a paradicsomban

Két lábbal a paradicsomban

2. nap (Dobogókő -> Pilisszentiván [23,4km])

2016. június 14. - Bakancs Pista

Bár levontam a tanulságot az előző napból, mégis később tudtam csak elindulni, mint vasárnap; viszont Pilisszentivánon a szállásnál nem volt meghatározva legkésőbbi érkezési idő – igaz célszerű sötétedés előtt odaérni.

A mai nap kezdtem picit jobban ráhangolódni az erdőre, pl.: mindig időben észrevettem, mikor csigára lépnék… Illetve egyre több belső ötletem volt, hogy most kéne felvenni az esőkabátot…

Az időjárás kegyes volt hozzám, mert dörgést, villámlást is láttam, de mind elkerült (a sziklakápolnától gyönyörűen lehet látni, hol esett éppen.

sam_5834.jpg

sam_5836.jpg

sam_5849.jpg

Csak egy kis csendes eső kapott el Pilisszántóból kiérve.

Gondolkodtam, miket lehetne kitenni a csomagból, és hiába szedtem össze pár dolgot, ma pont hogy használnom kellett őket… Például a túrabotot, mivel volt olyan saras-csúszós hely, hol semmibe sem lehetett megkapaszkodni; ráadásul amint felértem azon a 3 m-en, vállig érő csalán fogadott; így a poncsó belsejébe visszahúzott kezekkel tudtam csak haladni, a bottal előre leverve a növényekről a vizet.

sam_5912_1.jpg

A mai nap sok forrást érintett, finomabbnál finomabb vizűeket. A szentkút gyógyító vizéből mindjárt 2l-t is vételeztem – rám fér… .. Itt szerencsére érkezésemkor mentek el az előző látogatók, így egyedül maradhattam egy picit a szabadtéri kápolnában. Tovább indulva találtam egy érdekes, faragott fát, mely sajnos úgy néz ki már nem él; érdekes a faragvány arca, engem a földönkívüliek szokásos ábrázolására emlékeztet.

sam_5672_1.jpg

sam_5674_1.jpg

Pilisszántó előtt a kőfejtő (?) mellett nem rég felépített sziklakápolna lenyűgözött.

sam_5810_1.jpg

sam_5854.jpg

Egyben modern, és ugyanakkor hagyománytisztelő; nagyon ötletes.

sam_5827_1.jpg

sam_5832_1.jpg

Egyedül a Mária(?) szobor arca volt fura számomra.

sam_5830_1.jpg

A csillagösvényen, szép, érdekes tartalmú fa szobrok között visz föl, alá utunk – mindkét oldala hordoz információt a szobroknak.

sam_5786_1.jpg

sam_5799.jpg

Pilisszántón sajnos a templom nem volt nyitva, ahol egy érdekes kőre bukkantak pár éve; viszont a régi temetőben meg tudtam nézni Boldog Özséb síremlékét, itt olyan jó érzés fogott el.

sam_5875_1.jpg

Végül még bőven világosban érkeztem meg Pilisszentivánba a plébániára; és vettem gyorsan egy forró fürdőt, mivel az út során folyton le voltam izzadva, és hiába próbálkoztam széldzsekivel, cipzár-huzogatással védekezni a hűvös szellő, erdei klíma ellen, nemigen volt hatásos (igaz belső melegítés gyanánt többször énekeltem is :) ). 10-körül már le is feküdtem, és ma sikerült már 7 órát is aludnom – ha később feküdtem volna le minimum egy órával, akkor mint reggel kiderült, valószínűleg a harang ébresztett volna :)

Egyéb képek:

sam_5820.jpg

sam_5891.jpg

sam_5921.jpg

sam_5940.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ket-labbal-a-paradicsomban.blog.hu/api/trackback/id/tr548807862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása